Liviya hukumatining Vaqflar va islom ishlari bo'yicha bosh boshqarmasi boshlig'i Atif al-Ubaydiy Liviyada o'tkazilgan xalqaro 12-Qur'oni karim musobaqasi yakunida musulmon bo'lganini e'lon qilgan nigeriyalik uch aka-ukani qabul qildi.
Nigeriyalik aka-ukalar Islom dini va uning bag'rikeng ta'limotlari haqida ko'proq ma'lumot olishga bo'lgan chuqur ishtiyoqlarini izhor qildi va musulmon bo'lganlarini e'lon qilishdan xursand ekanini bildirdi.
Uchrashuvda al-Ubaydiy ularning Islomga oid savollariga sodda va ravon uslubda javob berdi. Shuningdek, ularga Liviya hukumati Bosh vaziri doktor Usoma Hammad taqdim etgan sovg'alar va bir qancha kitob va ma'lumotnomalarni topshirdi.
Ushbu kitoblar nigeriyalik birodarlarga Islom dini va uning kelib chiqishi, ibodat va bitimlar, axloq va uning asosiy ustunlarini oydinlashtiradigan boshqa muhim masalalarni chuqurroq tushunishga yordam beradi.
O'zbekiston musulmonlari idorasi xodimi
Ilyosxon AHMYeDOV tayyorladi.
Savol: Rasululloh sollallohu alayhi vasallam Maqomi mahmudning egasi bo‘lsalar, unda nega azon aytilganidan keyin “Allohim, u zotni O‘zing va’da qilgan Maqomi mahmudga yetkazgin”, deb duo qilamiz? Bundan go‘yoki (Alloh saqlasin) Rasululloh sollallohu alayhi vasallamga Maqomi mahmud berilmagandek bo‘lib chiqmayaptimi?
Javob: Bismillahir Rohmanir Rohiym. Yo‘q, bunday emas. “Maqomi mahmud” “Maqtalgan maqom” ma’nosida bo‘lib, aksariyat ulamolar nazdida “Maqomi mahmud”dan Rasululloh sollallohu alayhi vasallamning buyuk shafoatlari iroda qilingan. Bu izzat va karomatning eng oliy maqomi bo‘lib, u Odam avlodidan faqatgina ul muborak zotgagina nasib etgan, xolos.
Shuningdek, azon so‘ngida o‘qiladigan duoda Rasululloh sollallohu alayhi vasallamning o‘zlari bizga Alloh taolodan u zot uchun “Maqomi mahmud”ni so‘rashni o‘rgatganlar. Bu maqomni Alloh taolo u zotga va’da qilgan.
Qolaversa, Payg‘ambarimiz alayhissalom mazkur duoni qilish orqali u zotning shafoatlariga noil bo‘lishimizning xushxabarini ham berganlar. Albatta, U zot alayhissalomga “Maqomi mahmud” so‘rashimiz, bu maqom u zotga berilmaganligini anglatmaydi, chunki Alloh taoloning va’dasi amalga oshgan ish kabidir.
Shunday ekan, bizning azon duosida “Maqomi mahmud”ni Allohdan so‘rashimizning ma’nosi nima degan savolga ulamolar u zot bizning duoyimiz tufayli Maqomi mahmudga erishmaydilar, balki Alloh taolo u zotga bu maqomni aniq qilib qo‘ygan.
Biz bu duoni u zotning shafoatlariga noil bo‘lish uchun qilamiz. Bundan tashqari bunday duo qilishning ma’nosi yo “Maqomi mahmud”ning bardavom bo‘lishini, ya’ni u zotga berilgan maqtalgan maqomni davomli qilgin deb so‘rash ma’nosida yoki banda Rasululloh sollallohu alayhi vasallam haqlariga duo qilish orqali o‘z ehtiyojlarini Alloh taolodan so‘rashi mumkin ekanligiga ishoradir, deb javob berganlar. Vallohu a’lam.
O‘zbekiston musulmonlari idorasi
Fatvo markazi.