Abbos ibn Abdulmuttolib roziyallohu anhuning nasablari Payg‘ambar sollallohu alayhi vasallamning nasablarining o‘zi. Abbos rohiyallohu anhu Abdulmuttolibning kichkina o‘g‘illaridan biri hisoblanadi.
Abbos roziyallohu anhu Rasululloh sollallohu alayhi vasallamning amakilari bo‘lish bilan birga, u kishidan ikki-uch yoshgina katta bo‘lganlar xolos. Abbos ibn Abdulmuttolib juda ham chiroyli, ko‘rkam va oppoq odam edilar. Kunyalari Abulfazl edi.
Hijriy 32-sanada Rajab oyining o‘n ikkinchisida Madinaning Avoliy dahasida sakson sakkiz yoshlarida vafot etdilar. U kishining janozalarini Usmon ibn Affon roziyallohu anhu o‘qidilar.
Orif AHMЕDOV
Sirdaryo viloyati vakilligi xodimi
O‘MI Matbuot xizmati
Namozga kirishda qo‘llar quloq barobarigacha ko‘tarilib, qo‘lning bosh barmog‘i quloqning yumshog‘iga yetkaziladi va "takbiri tahrima" aytib, namozga kiriladi. Qo‘llar ko‘tarilganda kaftning ichki tomoni qiblaga qaratilib, barmoqlar biroz ochilgan holatda bo‘ladi.
Namozga kirishda qo‘llar quloq barobarigacha ko‘tarilishi haqida bir qancha hadislar kelgan:
Voil ibn Hujr roziyalloxu anhu: "Men Nabiy sollallohu alayhi va sallamni namozga kirishda takbir aytib, qo‘llarini ko‘tarib, quloqlari barobariga ko‘targanlarini ko‘rdim", dedilar (Imom Muslim rivoyati).
Anas ibn Molik roziyalloxu anhu rivoyat qilgan hadisda: "Rasululloh sollallohu alayhi va sallam namozga kirishda takbir aytib, so‘ngra ikki qo‘llarini ko‘tarib, bosh barmoqlarini quloqlariga barobar qilar edilar" (Imom Hokim va Imom Doraqutniy rivoyatlari).
Ulamolarimiz: “Hadislarda kelgan "qo‘lni quloq barobariga ko‘tarish”dan maqsad uni quloqqa tekkizishdir, chunki quloqning yumshog‘iga qo‘l tegishi qo‘lning quloq barobariga ko‘tarilganining aniq belgisidir”, deganlar. Bu haqda “Raddul Muhtor”, “Lubob fiy sharhil kitob”, “Fatavoi Qozixon”, “Sharhul Viqoya”, “Majma’ul anhur” shu kabi bir qancha mo‘tabar fiqhiy kitoblarimizda bayon qilingan.
Uychi tuman "Xizirobod" jome masjidi
imom-xatibi Sherzod Rahimov
Manba: t.me/softalimotlar